Så himla ledsen på sjukvården

Hatar det här. Såhär var det förra gången också. Så fort något är fel och man mår dåligt som gravid så är det bara graviditetens fel och det "hör till" och man får minsann stå ut för GRAVIDITET ÄR INGEN SJUKDOM. Blir så himla trött och ledsen på att nonchaleras bara för att man råkar vara gravid. Tror de att det är lättare att stå ut med konstant illamående eller foglossning bara för att man är gravid? Jag kan säga att det är det inte. Inte ett endaste dugg. Dessutom är man extremt begränsad i vad man kan ta för mediciner och vad man kan göra mot åkommorna man får.

Fick inte kontakt med en läkare via vårdcentralen, på grund av att jag är gravid. Då ska jag gå genom barnmorskan blev jag upplyst om. Barnmorskan ringde upp mig idag (det var inte min vanliga BM) och snacka om rutinsamtal. Jag förklarade att jag testat allt de rekommenderar, hon sa att en läkare kan skriva ut lergigan, jag sa att jag inte vill ha det (somnar av det), hon sa att det var det enda de skrev ut. Jag frågade om Primperan, som jag vet funkar, men hon verkade inte ha koll. "Jag kollar om du kan få något utskrivet, kolla i eftermiddag" - fick jag höra. Jaha. Kolla vart? Kan inte JAG få prata med en läkare?! VAD HÅLLER DE PÅ MED? Blir så jävla trött. Och detta är bara början dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0