Fullt upp!

Ja, just nu händer det så himla mycket så jag har haft noll tid för att blogga. Det är informatörstutbildningen för RFSU som jag fixar med (mat & fika & lokal) och samtidigt går, det är dessutom hjälpmammaprovet för Amningshjälpen och kursledarutbildningen i november som närmar sig. Utöver det här så är det "vanliga livet" med två HEMMABARN. Jag lovar att det är mer än ett heltidsjobb för de som tvivlar. Tänk dig att jobba från att du kommer till jobbet tills du somnar. Du får ta med dig arbetet in på toaletten och vid lunchen. Det är rätt svettigt ibland måste jag säga, men jag trivs rätt bra ändå för det mesta!

Denna vecka är Noah hos sin pappa så jag ska försöka ta igen massa saker jag inte kunnat göra (om Lovis har lust att sova något på dagarna alltså...), bland annat ringa förskolechefen, ringa Waldorf, plugga & planera lite. Tyvärr har jag fått jätteont i knä och axel och är rädd att det är på grund av stress.

Nu ska vi snart iväg till BVC. Har funderat mycket på varför vi går dit egentligen. Jag vet inte riktigt. Men går gör vi visst ändå, haha! Lovis har fått otäcka utslag av blöjorna (som läker ihop nu, men det ser ju inte så kul ut) och förhoppningsvis kan BVC tipsa om huruvida vi ska hålla det torrt eller återfukta.


RSS 2.0