Stiltje

Veckorna drar sig långsamt förbi. Idag är v 10+3 :) Ungefär 2 veckor kvar tills vi får göra vårt KUB :) Det känns super, ser fram emot det. Jag förutsätter att allt är bra, men är beredd på överraskningar också. Tänk om det skulle vara två därinne, fy vad spännande! Men bara att få se lilla klumpen, så himla spännande :) Imorgon jobbar jag kväll och vips så är det bara 3 jobbveckor kvar! Helt sjukt vad denna sommar försvunnit snabbt, och tro mig, jag klagar inte det minsta med tanke på hur jag mått...

Idag har jag dock mått ganska bra. Tog en primperan imorse, mådde lite sådär under förmiddagen. Men under eftermiddagen har det varit jättebra, och jag har till och med bakat bullar. Hade blivit en bild om inte kameran hade laddat ur lagom tills bildtagningen ;) Nåväl!

Kulan!

Här kommer en bild på lilla kulan efter frukost :) Ser oftast mer jämntjock ut, men på morgonen kan man ana att det kanske inte bara är bullar och kakor!

V. 9+6, första magbilden, woho!

Fick hem...

Fick hem denna bok för ett par dagar sedan, Att möta förlossningssmärtan, av Gudrun Abascal.




Inför förlossningen med Noah rekommenderade min barnmorska mig att läsa "Att föda" som är skriven av samma kvinna. Och det gjorde jag, jag sträckläste den. Jag minns den som väldigt väldigt bra. För en del är det bra terapi att gå igenom så många förlossningar som möjligt, så många scenarion som möjligt, höra andra erfarenheter för att få något slags grepp om vad det är som ska hända. Förra gången kastade jag mig över boken och sträckläste den för jag ville ha ALLT. Jag var rädd, men även nyfiken. Gick hos Aurora-barnmorska för att komma över min förlossningsskräck och det hjälpte väl måttligt. Förlossningen kom ju sedan i varje fall, oavsett om jag var redo eller ej. Kände mig väldige "lurad" efteråt, då alla bedyrat att det skulle ta lång tid och att jag skulle kunna komma in i tid. Jag spenderade mindre än en timme på förlossningen innan han var ute, så det var inte alls sant. Ingen smärtlindring. Och vad har det resulterat i? Jo, att jag är ännu mer rädd än förra gången, för denna gång har jag en vag aning om vad jag kan förvänta mig.




Beställde i varje fall denna bok som någon slags terapi. Har försökt öppna den och läsa, men kommer bara någon sida innan jag börjar tjuta, det är så mycket känslor och jag är så rädd. Så någon recenssion kommer inte än på ett tag. Jag tror denna bok får pryda bokhyllan tills jag har fått kontakt med Aurora-BM igen och kommit någonvart i allt detta. Men, jag kan i varje fall rekommendera hennes tidigare bok - och jag har en känsla av att denna är lika bra den!


På väg

Är på väg hem efter en liten roadtrip. Ska åka till Linköping nu och hämta upp gulleplutten :) Saknar honom som en tok just nu! Hemma blir det väl städning som gäller om illamåendet hålls i schack och vi inte kommer hem allt för sent. Ser ut som en kvarleva från andra världskriget just nu.


Hej hej hallå dagboken

Bebis gör ju inte mycket väsen av sig än. Förutom ta upp min mage, göra mig illamående och trött och göra mig kissnödig TVÅTUSENMILJARDER gånger varje dygn. Helt galet. Känner mig som en gammal gumma när jag måste springa upp mitt i natten. Nåväl! Idag börjar jag friskna till från förkyldningen och det känns himlans bra. Jobb som gäller imorgon med andra ord!

Tänkte bara visa de UNDERBARA tallrikarna jag hittade på Lagerhaus när jag var där sist. Det var rea på rean och de kostade 9 kronor styck. Alla som känner mig kan ju förstå min lycka, när tallrikarna såg ut såhär:

 

Ååååååååh, är KÄR i dem. Så himlans fina! Här hemma äter vi fortfarande på mormors gamla porslin, så det var inte bortslösade pengar. Handlade även ett par nya leggings, med tanke på magen (och hur degig och tjock man känner sig nu) och tre tunikor på rean. Hittade även detta fina halsband på Gina:

Tycker det är jättesött. Det har en lång kedja så det kommer hänga ned långt på tjocka magen sedan. Minns att jag tyckte att det var så fint när jag var gravid sist, så jag ska nog börja samla på mig lite sådana halsband nu :) Just nu är det dags att bege sig iväg för att äta söndagsmiddag! Mys mys!


Today I don't feel like doing anything

Idag är vi hemma hos min mor. Jag är sjuk - dunderförkyld. Men något positivt med det är att de tre senaste dagarna har det extrema illamåendet varit lite bättre, även om det ersatts av en allmän dålighetskänsla, typ huvudvärk och trötthet i kroppen. Men förhoppningsvis är illamåendet över nu, eller i varje fall hanterbart. Då skulle jag bli väldigt glad.

På måndag blir det vecka 8+0.


"Bebisen fortsätter att utvecklas i rasande hastighet. Hudveck som ska bilda ögonlock och små örongroddar anläggs. Fostrets ögon sitter fortfarande brett isär men kommer att flytta sig till framsidan av ansiktet så småningom. Nästippen är redan bildad. Med ultraljud kan man se att hjärtklaffarna är utvecklade och luftrör från strupe till lungor är på plats i den nu allt längre överkroppen som samtidigt rätas ut.

För bara ett par veckor sedan var din bebis armar bara små stumpar, men nu har den redan armbågar samtidigt som armar och ben växer allt längre. Antydan till fingar och tår kan också urskiljas." - blimamma.se


Läste även på en annan sida: Din kroppsform har förmodligen förändrats märkbart nu. Brösten kan ha växt så att du behöver en större BH som ger bättre stöd och ditt midjemått kan ha expanderat. Du kanske redan får packa undan favoritjeansen till nästa år. - haha, det stämmer ju bra det i alla fall. Ska försöka fixa en ny BH så fort jag blir frisk igen. Tycker det är sådär. Större bröst = bättre proportioner till den expanderande kroppen förvisso, men redan? Vart ska det sluta denna gång? ;)


RSS 2.0