Barnmorskan

Har haft lite ont i magen och relativt mycket sammandragningar så jag ringde till barnmorskan idag. Hon sa att det var normalt och att jag inte behövde oroa mig om det inte gjorde mer ont eller om de inte kom tätt och regelbundet. Hoppas det lugnar ned sig lite för det är rätt jobbigt. Förra gången kortades livmodertappen också, så jag är lite orolig för det. Men det ska nog gå bra. Jag stressar ju inte så värst mycket så det ska inte vara någon fara :)

Hon är så bra :) Hon frågade hur det var med hjärtklappningen och hur det kändes inför förlossningen, om jag tänkte mycket på det och sådär. Berättade att jag tänker en del på det och ibland får väldigt mycket panik inför det. Hon skulle kolla om jag kunde få någon samtalskontakt (trots att jag har en redan - men där behandlar vi andra frågor och hon verkade verkligen förstå det) och prata om det. Sedan tyckte hon att jag skulle ringa Aurora igen.

Bra gjort att innan jag ringde fick jag värsta skräckscenariot i mitt huvud där jag var tvungen att åka in, livmodertappen var förkortad igen och jag var tvungen att ligga på sjukhuset och missade Stockholmsresan och ultraljudet och allt. Huu! Skönt att man inte går händelserna i förväg eller så... :)


Kommentarer
Postat av: Jane l COCONUT

Åh vad skönt. Fy vad jobbigt att du ska ha sådana sammandragningar! Jag hade smärtsamma sådana i början, mötte först en bm som sa att jag fick räkna med att det skulle göra ont att vara gravid, med nedlåtande röst. Träffade en annan som kollade bebisen, och bebis mådde så bra så! :) Häromdagen hade jag 12 st på knappt en timme, vilket var läskigare dock :O men det avtog och har inte varit så mycket efter det :)

2011-11-11 @ 22:19:58
URL: http://coconutwonder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0