Bryter ihop

Vill så gärna ha det fint och städat här hemma. Vill så gärna ha allt på sin plats, men ingenting i det här förbannade huset har en plats. Blir så jävla ledsen på... ja... på mig själv? Blir så STRESSAD av alla grejer vi har. Får inte plats med kläderna i garderoben, får inte plats med sängkläder, får inte plats med handdukar, vart ska bebisgrejerna vara? Vart ska mina böcker vara? Vart ska ALLT VARA EGENTLIGEN???

PANIK. Vill verkligen lägga mig ned på golvet och gråta. Kanske ska passa på att slänga massa saker imorgon när Markus inte är hemma. Kanske skulle ta och flytta ned exempelvis hans xbox och alla dvdskivor i källaren och se hur många veckor/månader det tar innan han märker att de inte är där? För ärligt talat tror jag inte ens att han har tittat i de lådorna sedan vi skaffade byrån. Men det är såklart bara vad jag tror. Men problemet ligger såklart inte bara hos markus. Jag har också massa massa skit. Men massa mer svårtplacerad skit. Saker som används ibland eller kanske kommer användas. Vad gör man med dem egentligen?

Kommentarer
Postat av: ...

hej, såg att du skrev ett inlägg till maddes blogg som är sju barns mor, om att AW förespråkar larm när bebisen ligger på mage, men tyvärr så kan barn sluta andas när dom ligger på mage o sånt märker inte larmen av utan bebisen dör.

För det första är andningslarm inte effektiva – barn kan göra andningsrörelser utan att få i sig någon luft, och då reagerar inte larmet. För det andra kan larmet larma falskt och störa barnet. Andningslarm kan möjligen vara bra för oroliga föräldrar som redan har förlorat ett barn, men inte annars..

Tänkte bara skriva de , för andningslarm är ingen säker lösning. Den säkraste lösningen är att ha bebisar att sova på rygg..

Mvh!

2011-11-18 @ 14:27:10
Postat av: Jane l COCONUT

ujuj, låter som gravidhormoner upp över öronen! :( Har samma skit just nu, har knappt orkat blogga för jag har mest legat och skrikit/gråtit/skrattat och slagit heeeela tiden. Uff, så jobbigt!



Men åh! :o vill du verkligen det??? Men gud ja!!! Vad är det för mått på spjälskyddet? Vår barnsäng är 120x60cm. Vad har det för höjd? :)



Tänkte först ha ett lila spjälskydd då vi har ett lila rum, men sen så tänke vi ha svart spjälskydd och allaallaalla färger i sängen i stället, så att bebis är inbäddad i en liten regnbåge bland allt det svarta. Åh vill ju träffa liten nu <3 hur många dagar har du kvar? Svara gärna på mailen, :)

2011-11-18 @ 15:39:06
URL: http://coconutwonder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0