Vagnspaning

Har spanat runt lite. Bland annat på en dansk barnvagn som heter Trille flex. Den känns dock lite plastig, när man ser den på bild (har ej sett den i verkligheten), men den påminner mycket om Teutonia fun. Den har lite större hjul där fram, vilket var det jag var ute efter. Känns dock som man vill ha ett etablerat märke, ifall att något skulle bli fel. Så jag har kikat lite efter en Teutonia fun. Tyvärr tycker jag hjulen på Teutonia (och Brio sitty också för den delen - de gamla) är värdelösa. I varje fall. Idag fick jag tips av en snäll kompis (;)) om en tysk sida som säljer barnvagnar och fraktar till Sverige. Cirka 1500 kronor billigare än i Sverige, vilket ändå är ganska stor skillnad. Så har de även färger som Sverige inte har... Detta är vad jag tänkt mig:


Fast med en sittdyna i samma färg som insidan av liggdelen. En man kan ta bort och tvätta. Jag vet att färgerna ser lite olika ut, men de är i samma färg i verkligheten ;) Till samma pris som enbart sittdelen får man även andra hjul (nyare) + sittdynan + impregneringsspray (mot fettfläckar och liknande) + frakt. Teutonia har dessutom Europagaranti, så vart man köpt vagnen spelar ingen roll för garantin. Är himla sugen faktiskt, men det handlar såklart fortfarande om väldigt mycket pengar... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0