Sjukhusbesök

Idag var vi på sjukhuset. Packade väskorna till mig och Noah, för att vara på säkra sidan. Himla märklig känsla. Men jag tror jag kände på mig att det inte skulle bli idag, jag vet inte varför. Men 2 cm kvar av tappen och 1 cm öppen, så det var inte helt omoget som jag pesimistiskt trodde. Ingen skön undersökning direkt, men nu är det gjort!

Onsdag klockan 08:00 ska vi infinna oss på förlossningen om inget oförutsett händer innan dess. Ska ringa klockan sju och se så att de har plats. Är det körigt kan vi få komma efter lunch. Känns superskönt att ha ett "sista"-datum liksom. Men även om de sätter igång på onsdag morgon så kan hon ju komma på torsdag... eller imorgon, för all del. Eftersom det inte var helt moget att ta hinnorna så kommer de sätta ballong om det ser likadant ut på onsdag - och då kan det ta ett par timmar. Är inte rädd eller ledsen åt att vara på sjukhuset ett par timmar dock, tar med datorn så vi kan se film och vänta på att det sätter igång.

Doulan kommer vara på universitetet på onsdag så det är bara att ringa henne när det börjar bli dags :) Känns faktiskt överlag bra det här! :) Imorgon är således min sista dag som gravid för denna gång ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hur kommer det sig att du får bli igångsatt? (är själv gravid och har en väldig rädsla för att gå långt över tiden) Lycka till! Maria

2012-02-06 @ 19:35:39
Postat av: Karro

Blir igångsatt på grund av förlossningsrädsla.

2012-02-06 @ 19:58:47
Postat av: idlisa

Åh vad spännande!! STORT LYCKA TILL :)

2012-02-06 @ 20:01:28
URL: http://minbebis.com/blogg/idlisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0