Magsjuka

Jajemensan. Natten till söndagen så kräktes Noah ned hela sin säng och tapeten i sitt rum. Och fortsatte kräkas hela natten. Igår mådde han bra, imorse kräktes han igen, och idag har han mått bra. Vet inte riktigt vad vi ska tro. Håller bara tummarna för att vi ska klara oss, badar i hansprit och sväljer vitpeppar i förhoppningen om att hålla bakterien/viruset borta. Hela dagen igår åt jag bara rostat bröd och potatismos, inga mängder heller, så inatt hade jag svårt att sova. Var orolig i kroppen och hade ångest. Försökte få Lovis att ta napp för första gången för jag hade nite sovit ordentligt på riktigt länge, kände att jag var helt slut och hade nyss matat henne men hon ville ändå snutta. Vi som haft det som en reservplan. Men tji fick vi. Hon bara spottade ut den och tittade på oss som om vi var dumma i huvudet. "Ta den där? När jag kan få the real deal? Knappast. *spott*". Ammade mera och tillslut somnade vi allihopa.

Nu håller vi tummarna för att det antingen inte var magsjuka (kan ju varit matförgiftning från smutsig vällingflaska, eller kanske feber på G eller något annat som gör att han kräks) alternativt att vi bara klarar oss ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0