I got these stupid days to waste

Idag har vi varit i parkleken och sen har vi rullat köttbullar (1kg, puuuuuuust) och bakat bullar. Sen städat lite och hängt blöjor. Man blir sjukt produktiv när man har ingen-dator&tv-när-barnen-är-vakna-regeln. Då hittar man på annat att göra! (och ja... barnen sover nu! båda två! hurra!)
 
Parkleken verkar bra, vi ska dit på något slags informationsmöte imorgon också, för nya medlemmar. Det enda som kan sätta käppar i hjulet är väl min enorma lathet. Vi får se helt enkelt.
 
I helgen bär det av mot Göteborg, hälsa på finaste vännerna och namngivningsfest. Kommer bli en superhelg. Ska även försöka få med mig mina böcker och börja på amningshjälpens hjälpmamma-prov. Woho! :)

Kommentarer
Postat av: afewsmallbruises.blogg.se

Underbart skönt när man faktiskt får saker gjorda.. jag märker själv hur jag blir totalaste motsatsen till produktiv utan helrätt sömn nu när jag inte är van vid att vakna om nätterna. Men det är som du säger, det är ju så korta perioder. Och skulle det inte vara det, så vänjer man sig ju. Svårare är det inte. Vi har samma regel som ni gällande dator och TV, men vi har lite sådär att eftersom ungar kan vara det mest frustrerande och irriterande ibland när det är fulla protester och man själv är dötrött/hungrig/svettig/orkeslös etc så får den ena sätta sig och bara vara lite vid datorn om man blir för frustrerad.. det är ett skönt sätt att bara dämpa stress osv ibland :) ja, då tar ju den andra som inte är vid datorn hand om Nikita

Svar: Ja, när M lägger Noah så sätter jag mig ofta vid datorn :)
lillasyskon.webblogg.se

2012-09-15 @ 22:19:19
URL: http://afewsmallbruises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0